esmaspäev, 19. november 2018

Tere
Minu nimi on Tauris ja ma olen automaalri eriala kutseõpetaja Tartu Kutsehariduskeskuses. Minu väike sissekanne on sellest kuidas veetsin nädala soole Oulu Kutsekoolis, kus minu ülesandeks oli kohaliku kutseharidussüsteemiga tutvuda ja seda siis automaalri eriala suunitlusega.



Kutsekool oli vapustav: Väga suured ruumid, uus sisseseade, väga kallid ja spetsiifilised tööriistad ning seadmed.

Kutsekooli ja haridusüsteem on meil ja neil kohati väga sarnased, kohati aga väga erinevad.

Esimene suur erinevus on see, et Soomlastel on peale põhikooli kohustuslik minna kas keskkooli või kutsekooli. See tähendab, et neil on palju rohkem õpilasi ja pole probleeme õpilaste õppekohtade täituvusega. Küll aga on ka seal maal nagu ka mujal euroopas vähenenud huvi üldiselt praktiliste erialade vastu.

Teine suur erinevus oli rahastus. Meie riigis saab kool vaid viiendiku sellest mida saab Soome kutsekool. See tähendab, et õpetajad on motiveeritumad, seadmed koolis on modernsemad, ruumid on suuremad jne

Näiteks võin tuua näite meie maalri töökojast, mille kogupindala on alla 250 ruutmeetri, siis Oulu kutsekoolis oli automaalri töökoda ca 3 korda suurem. Õpilaste arv tunnis 10% väiksem ning neil on teine õpetaja tunnis juba 10 õpilase pealt. See tähendab kvaliteetsemat õpet ja personaalsema õpe võimalust igale õpilasele ja loomulikult paremaid tulemusi õpilaste saavutuses.

Nädalas ühe päeva veetsin ka kohalikke ettevõtteid külastades. Sellel päeval tutvustati suurimaid praktika baase ja töökodasid. Ettevõtted väga suuri emotsioone ei jätnud. Meil on olemas samas suuruses ning samal tasemel ettevõtted. Selles minujaoks suuri kasutegureid polnud. Küll aga oli see kasulik silmaringi laiendamiseks.

Piltidel Oulu Kutsekooli automaalri ja Keretehnikute töökojad:




Inimesed kohapeal olid meeletud toredad ja abivalmid, alati vastasid kõigile minu küsimustele ja püüdsid me elu nii huvitavaks teha kui võimalik.

Minu jaoks möödus nädal väga tegusalt ja kiiresti. Kindlasti oleks tahtnud seal natuke rohkem olla, et näha teoreetiliste ja praktiliste tundide ülesehitust. Samuti jäi palju asju veel küsimata, kuna lihtsalt kõigi küsimuste jaoks polnud aega.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar